Strefa AsystentaStrefa SenioraStrefa Klienta

JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM.

Sposób, w jaki żyjesz, wybory, których dokonujesz, i sposób myślenia mogą mieć znaczący wpływ na radzenie sobie ze stresem. Poniżej kilka rad pomagających radzić sobie ze skutkami długotrwałego stresu.


1. DIETA


Jedz więcej pokarmów o dużej zawartości składników odżywczych.
Naturalne odstresowanie rozpoczyna się od zdrowej diety. Badania pokazują, że jedzenie, które jesz, wpływa na twój stan emocjonalny. Skoncentrowanie się na żywności w ramach naszych podstawowych lub zaawansowanych planów może wspierać zdrowy mózg i ciało w celu optymalizacji zarządzania stresem. Obejmuje to wiele pokarmów roślinnych bogatych w składniki odżywcze oraz wystarczającą ilość tłuszczów białkowych i przeciwzapalnych. Spożywanie pokarmów bogatych w kwasy tłuszczowe omega-3, takich jak łosoś złowiony i świeżo zmielone siemię lniane, może na przykład wspierać zdrowie mózgu i lepiej radzić sobie ze stresem.


Unikaj pokarmów, które nasilają stres.
Chcesz także unikać żywności, która wywołuje lub nasila stres, w tym tłuszcze trans i pokarmy bogate w cukier. Kiedy jesz słodki, przetworzony pokarm, zwiększa się poziom cukru we krwi. Twoje gruczoły nadnercza wydzielają więcej kortyzolu (hormonu stresu) w celu kontrolowania poziomu cukru we krwi. Kiedy poziom cukru we krwi ulega awarii, często czujesz się ospały, co dodatkowo przyczynia się do stresu.


Wypróbuj te składniki odżywcze.
Suplementy będą miały wpływ na wszystkich inaczej i nie mogą zastąpić zdrowej diety i stylu życia. To powiedziawszy, badania pokazują, że kilka może wspomóc zarządzanie stresem. Magnez może pomóc Cię uspokoić, aby zmniejszyć lęk i stres. L-teanina, aminokwas, który daje uspokajający efekt zielonej herbaty, może również zmniejszyć stres. Podobnie może być Rhodiola Rosea, zioło adaptogenne, które może pozytywnie wpływać na hormony stresu i metabolizm energetyczny. Porozmawiaj ze swoim kręgarzem lub pracownikiem służby zdrowia o konkretnych składnikach odżywczych, które pomogą Ci lepiej radzić sobie ze stresem. Informacje o innych suplementach diety znajdziesz tutaj.

2. RUCH


Ćwicz konsekwentnie.
Jednym z najlepszych naturalnych uwolnień stresu jest ćwiczenie. Ćwiczenie konsekwentnie uwalnia przyjemne dla zdrowia endorfiny, ale także pomaga ci stać się bardziej odpornym na stres, a inne przeszkody regularnie wypróżniają się. Czas staje się przeszkodą w dopasowaniu fitnessu. Nawet myśl o znalezieniu godziny lub więcej na siłownię lub zajęcia jogi może być stresująca.
Joga, Tai Chi, Qigong, basen to ćwiczenia, które rozciągają i uelastyczniają mięśnie oraz natleniają nasz mózg.
Intensywny wysiłek taki jak siłownia, bieganie, jazda na rowerze sprzyjają spalaniu kortyzolu – hormonu stresu.

3. MEDYTACJA

Badania pokazują, że szeroki wachlarz stylów medytacji może wpłynąć na twój umysł, ciało i emocje, aby złagodzić poziomy stresu. Liczy się styl, który działa dla Ciebie. To może oznaczać poranną praktykę medytacyjną, uwzględniającą uważność przez cały dzień lub jogę (która jest medytacją w ruchu).
Kilka minut ćwiczeń dziennie może pomóc złagodzić niepokój. "Badania sugerują, że codzienna medytacja może zmienić neuronowe ścieżki mózgu, czyniąc cię bardziej odpornym na stres", mówi psycholog Robbie Maller Hartman, doktor zdrowia z Chicago.
To proste. Usiądź prosto, obiema stopami na podłodze. Zamknij oczy. Skoncentruj swoją uwagę na recytowaniu - głośno lub cicho - pozytywnej mantry, takiej jak "czuję się spokojna" lub "kocham siebie". Połóż jedną rękę na brzuchu, aby zsynchronizować mantrę z oddechami. Niech jakaś rozpraszająca myśli płynie jak chmury.
Oddychaj głęboko. Zrób 5-minutową przerwę i skup się na oddychaniu. Usiądź prosto, oczy zamknięte, z ręką na brzuchu. Powoli wdychaj przez nos, czując, jak oddech zaczyna się w twoim brzuchu i dociera do czubka głowy. Odwróć proces podczas wydechu przez usta.
"Głęboki oddech przeciwdziała skutkom stresu, spowalniając częstość akcji serca i obniżając ciśnienie krwi" - mówi psycholog Judith Tutin. Jest certyfikowanym trenerem życia w Rzymie, GA.

4. SEN

Czujesz się bardziej skoncentrowany i odporny na radzenie sobie ze stresem po dobrym śnie. Odwrotnie, niewystarczający lub złej jakości sen sprawia, że jesteś bardziej podatny na stresowanie się prostymi rzeczami. Powstaje błędne koło: pozbawienie snu może zwiększyć poziom stresu, co może dodatkowo utrudnić spokojny sen.

5. PSYCHOLOGIA

Bądź wdzięczny.
Nie możesz wyeliminować stresu, ale możesz nauczyć się nim zarządzać. Przeniesienie stresujących myśli na myśli o wdzięczności za wszystkie dobre rzeczy w twoim życiu staje się doskonałym sposobem radzenia sobie ze stresem. Może to obejmować dziennik wdzięczności lub aplikację na smartfonie. Lub może to pociągać za sobą pisanie listu z podziękowaniami albo telefon do kogoś, komu jesteś wdzięczny. "Bycie wdzięcznym za twoje błogosławieństwa likwiduje negatywne myśli i zmartwienia", mówi Joni Emmerling, trener wellness w Greenville, NC.


Bądź cierpliwy wobec siebie.
Żyjemy w szybkim społeczeństwie, które często popycha zarządzanie stresem do tyłu. Większość z nas nie nauczyła się radzić sobie ze stresem. W rzeczywistości często zachęcano nas do podejmowania większej odpowiedzialności lub odrzucania stresujących uczuć. Potwierdź, że opanowanie stresu, głębokie oddychanie i spowolnienie to umiejętności, których opracowanie wymaga czasu, ale zwrócą one dywidendy na twoje zdrowie i szczęście.


Praktykuj wybaczenie.
Zaniechanie niechęci do członka rodziny lub współpracownika może wpłynąć na twoje życie w sposób subtelny i mało subtelny. Badania pokazują, że przebaczenie może obniżyć poziom stresu i pozytywnie wpłynąć na Twoje zdrowie. W jaki sposób wybaczasz, może polegać na zapisywaniu w dzienniku, modlitwie lub medytacji lub pisaniu listu do tej osoby (nie musisz od razu jej wysyłać). Zwróć uwagę na uczucie, które masz, kiedy wybaczasz: pozytywnie wpływa na twój sposób myślenia, podobnie jak osoba, którą wybaczasz.


Bądź obecny. Zwolnij.
"Poświęć 5 minut i skup się tylko na jednym zachowaniu ze świadomością" - mówi Tutin. Zwróć uwagę, jak powietrze czuje się na Twojej twarzy, gdy idziesz i jak twoje stopy uderzają o ziemię. Ciesz się fakturą i smakiem każdego kęsa jedzenia.
Kiedy spędzasz czas w danej chwili i koncentrujesz się na swoich zmysłach, powinieneś czuć się mniej spięty.


Bądź z bliskimi.
Twoja sieć społecznościowa jest jednym z najlepszych narzędzi do radzenia sobie ze stresem. Rozmawiaj z innymi - najlepiej twarzą w twarz lub przynajmniej przez telefon. Podziel się tym, co się dzieje. Możesz uzyskać świeżą perspektywę, zachowując jednocześnie silne połączenie.

 

Wróć do listy
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij